این خطا مربوط به وقتی است که یک برنامه یا سیستم عامل، به دلیل عدم توانایی در پیدا کردن مسیر شبکه‌ای، نتواند به یک رویه یا فایل دسترسی پیدا کند.
علت اصلی این مشکل ممکن است با شبکه شما مرتبط باشد، مانند مشکل در تنظیمات شبکه یا در نتیجه عدم وجود دسترسی به دستگاهی که فایل یا رویه مورد نظر در آن قرار دارد.
برای حل این مشکل، شما باید از ابتدا اتصال خود به شبکه را چک کرده و مطمئن شوید که تمام تنظیمات شبکه صحیح هستند و اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظر در شبکه وصل است.
در صورتی که مشکل همچنان باقی بماند، باید از راهکارهایی مانند چک کردن تنظیمات سرویس های شبکه، مجدداً راه‌اندازی مودم و روتر شبکه و بررسی وضعیت سخت‌افزاری دستگاه های مورد استفاده را بررسی کنید.
این ارور ممکن است به دلیل مشکلات شبکه باشد، از جمله اتصال شبکه، ارتباط بین دستگاه ها، فایروال ها و … باشد. همچنین، این ارور ممکن است به دلیل عدم وجود مسیر در شبکه یا دستگاه هدف نیز ایجاد شود.
برای حل این خطا، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
  1. بررسی اتصال شبکه: از اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به شبکه متصل است و ارتباط شبکه درستی برقرار کرده است. اگر از Wi-Fi استفاده می‌کنید، اتصال Wi-Fi را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که اتصال به شبکه بی‌سیم به درستی برقرار است.
  2. بررسی مسیر شبکه: اطمینان حاصل کنید که مسیر شبکه میانگینگذاری شده است و مسیرهای مورد نیاز برای ارتباط با منبع یا مقصد مورد نظر شما وجود دارند. می‌توانید از دستورات مربوط به مسیریابی (مانند ping و tracert) برای بررسی مسیر شبکه استفاده کنید.
  3. بررسی تنظیمات فایروال: اطمینان حاصل کنید که تنظیمات فایروال شما از ارتباط با منبع یا مقصد مورد نظر شما جلوگیری نمی‌کند. اگر فایروال فعال است، ممکن است بخشی از شبکه شما مسدود شده باشد.
  4. بررسی تنظیمات سیستم: تنظیمات سیستم عامل خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات شبکه (مانند آدرس IP، DNS، و گروه کاری) به درستی تنظیم شده‌اند.
  5. بررسی وضعیت سرویس‌های شبکه: ممکن است سرویس‌های شبکه مورد نظر شما متوقف یا از کار افتاده باشند. بررسی وضعیت سرویس‌های مربوطه (مانند سرویس SMB ب
در نهایت، اگر همه چیز به نظر درست بود، می‌توانید از راه‌حل های دیگری مانند راه‌اندازی مجدد دستگاه ها، اعمال تنظیمات شبکه جدید و … استفاده کنید…
, , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

error: فقط خوندن حلاله! :)