” ارتباطات نقطه به نقطه” یا اصطلاحا” point to point
همیشه ارتباطات شبکه ای منحصر به داخل سازمان و یک شبکه ی داخلی شرکت ها نمی شود. در بسیاری از شرکت ها به چندین مکان مثل دفتر مرکزی ، کارخانه ، شعبه های مختلف یک سازمان تقسیم می شوند که در اکثر آنها نیاز به داشتن ارتباطات بین آنهاست.
این ارتباطات از طریق تکنولوژی های مختلف ارتباط برقرار می شوند. فواید زیادی در راه اندازی این نوع ارتباطات برای سازمانها وجود دارد.
به عنوان مهم ترین مثال یکپارچه شدن سطوح مختلف اطلاعات سازمان در لوکیشن های مختلف .
مثلا شرکت هایی که شعبه های آنها در مناطق مختلف پراکنده است و نیاز دارند تمامی اطلاعات فروش و مالی آنها در دفتر مرکزی روی سرورهای مالی متمرکز جمع شوند .
هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل بسیاری زیادی با وجود این ارتباطات کاهش پیدا میکند و بسیاری از مزایای دیگر…