مشکلات شبکه

ارور The Trust Relationship between this workstation and The Primary Failed

در این مقاله آموزشی باهم دلیل ارور:
The Trust Relationship between this workstation and The Primary Failed
رو بررسی کنیم و راه حل اون رو آموزش بدیم.

مشکلات شبکه

این ارور و مشکل را فقط شما در درون یک شبکه ی کامپیوتری روی کلاینت میبینید و هیچ وقت این اتفاق روی یک کامپیوتر خانگی رخ نمی دهد به دلایلی که در ادامه عرض میکنم .
وقتی تعدادی کامپیوتر در یک محیط شبکه ی دامین که تحت کنترل یک سرور اکتیو دایرکتوری هستند و کامپیوترها تک تک به اون اکتیو دایرکتوری جوین شده اند این کلاینت ها توسط اون سرور اکتیو دایرکتوری برای ورود و لاگین کردن تایید اعتبار می شوند.
چون یوزرهای آنها از ابتدا داخل سرور ساخته شده است و سرور برای اجازه دادن به هر کلاینت برای ورود به شبکه مشخصات یا همان SID  کلاینت ها را با یوزر و پسوردهای اونها چک میکند و در صورت درست بودن و همخوانی انها با مشخصات داخل دیتابیس سرور اکتیودایرکتوری به کلاینت اجازه ی ورود به ویندوز می دهد.
هر اتفاقی که مانع از این تایید اعتبار شود باعث از یین رفتن اعتماد سرور به کلاینت می شود و کاربر نمی تواند به شبکه و ویندوز خود وارد شود .
که همانطور که در متن این ارور مشاهده میکنید این اعتماد در اثر اتفاقات و اختلالاتی از بین رفته است.
طبق تجربه ی بنده در بیشترین حالتی که این ارور را مشاهده کردم زمانی بوده است که اختلالات شدید برق در سازمان باعث خاموش روشن شدن های شدید یا مکرر کیس کامپیوتر کاربران شده بوده که با تاثیراتی که روی بایوس ماردبورد کیس مورد نظر گذاشته باعث بوجود امدن این اختلال شده است.
دلیل دیگری که باعث این از بین رفتن اعتماد بین سرور و کلاینت می شود تغییرات و اختلال در ساعت و تاریخ کلاینت است .
چون بحث همزمان بودن ساعت بین سرور و کلاینت بسیار اهمیت دارد و با اختلالاتی عمدتا در باتری بایوس مادربورد یه کامپیوتر ساعت و زمان اون سیستم عقب یا جلو می شود و این باعث می شود که سرور برای تایید اعتبار کلاینت نتواند با اون ارتباط سالمی برقرار کند و این ارور پیش می آید .
دلیل دیگری که باعث این ارور می شود برگرداندن بکاپ ویندوز یک کلانیت است .
وقتی ویندوز کلاینت به هر دلیلی توسط بکاپ به عقب برگردانده می شود بازهمگامی و همزمانی بین سرور و کلاینت در شبکه با مشکل مواجه می شود و این خطا را نمایش می دهد.
در حالت دیگر میتواند از بین رفتن ، خاموش بودن یا مشکل دار بودن خود سرور اکتیو دایرکتوری باشد که نتواند کار تایید اعتبار خود را به درستی انجام دهد که در این حالت معمولا اکثر کامپیوترهای شبکه این ارور را خواهند داشت.
در تمامی این دلایل و حالات ، کاربر نمیتواند به ویندوز خود لاگین کند .
راه حل : راه حل موقت و سریع آن میتواند این باشد که کاربر کابل شبکه را از سیستم خود جدا کرده ، سیستم را دوباره راه اندازی کند و وقتی پسوورد را میزند چون ویندوز به دنبال سرور برای تایید اعتبار نمیگردد،از همان یوزر پسوورد که در Cookie های ویندوز ذخیره شده تایید اعتبار می شود و وارد ویندوز می شود اما در ادامه ی کارکردن در شبکه و استفاده از منابع شبکه با مشکلاتی مواجه خواهد بود .
و راه حل نهایی و اساسی آن این است که کلاینت را از جوین دامین در آورده و دوباره به شبکه جوین کنیم و این مشکل حل خواهد شد .
امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشه. با نظرات خودتون ما رو خوشحال خواهید کرد.
سوالات و مشکلات شبکه ای خودتون رو مطرح کنید . حتما پاسخگو خواهیم بود.
موفق باشید .
, , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

error: فقط خوندن حلاله! :)