شاید زیاد شنیده باشید که از ویندوز ارجینال صحبت میکنند و مثلا می گویند : سیستم من ویندوزش ارجینال هست و …
بد نیست راجب این موضوع صحبتی بکنیم تا بدانیم واقعیت چیست .
باید بدانید که اگر در خارج از ایران زندگی کنید برای یک لایسنس ویندوز 10 باید حدود 200دلار پرداخت کنید تا بتونید از یک نسخه ارجینال ویندوز برای یک کامپیوتر استفاده کنید و اگر برای مادربورد شما مشکلی پیش بیاد از اونجایی  که سریال نامبر فعالسازی این ویندوز بر اساس مادربورد شما ثبت میشه شما باید یک لایسنس دیگه خریداری کنید.
از کجا بدونیم ویندوز ما ارجینال هست ؟
خیلی ساده ، اگه روی My Computer کلیک راست کرده و Properties بگیرید در قسمت پایین صفحه قسمتی به عنوان Windows Activation ، درصورت اکتیو بودن و ارجینال بودن ویندوز مشاهده می کنید که نوشته : Windows is Activated و در زیر آن Product ID شامل یک عدد خاص.
برای ما که در ایران 99% از ویندوزهای کرک شده استفاده می کنیم معمولا با خربد لایسنس آشنا نیستیم.
تفاوت ویندوز ارجینال با ویندوز کرک شده چیست؟
جالبه که بدونید ویندوز ارجینال با ویندوز کرک شده هیچ تفاوتی ندارد!! وقتی که ویندوز کرک می شود از طریق دور زدن راه فعالسازی قانونی مایکروسافت، آن ویندوز را عینا” همانند یک ویندوز ارجینال آماده ی کار می سازد و از نظر بحث امکانات و سرویس ها تمامی آنها تمام و کمال در اختیار کاربر قرار میگیرد.
گرچه اگر شما ویندوز را آپدیت کنید مایکروسافت تقلبی بودن آن را تشخیص داده و ویندوز دوباره به حالت قبل فعالسازی بر میگردد.و شما مجبوربد دوباره آن را کرک کنید.
چیزی که هست بحث حقوقی و وجدانی این نوع استفاده از ساخته ها و زحمات دیگران است که فعلا در کشور ما از حق کپی رایت و … خبری نیست.
به امید روزی که ماهم مثل بقیه ی دنیا از اصول انسانی استفاده از دسترنج دیگران پیروی کنیم و همه چیز رو قانونی استفاده کنیم.
(اگر مطلب را مفید دونستید برای ما نظراتتون رو بگذارید و وبسایت مارو به دوستانتون هم معرفی کنید)
موفق باشید
, , ,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

error: فقط خوندن حلاله! :)